SCAI helpt organisaties bij het realiseren van hun (strategische) beleidsdoelen. Wij zijn ervan overtuigd dat goede communicatie een essentiële bijdrage levert aan het succes van uw organisatie. Dit doen we vanuit onze specialiteit: het organiseren én implementeren van een effectvolle communicatiestrategie. Onze kracht ligt in het advies, maar misschien nog wel belangrijker ook in het vervolgtraject. Voor mooie adviezen alleen koopt u niets! U ziet deze ook graag gerealiseerd in effectvolle middelen. Waarbij kunnen wij u helpen:
Uw organisatie bevindt zich in een transitiefase, of er is sprake van een serieus imagoprobleem. Zomaar twee voorbeelden waardoor behoefte kan ontstaan aan een heroriëntatie op uw (strategisch) corporate communicatiebeleid. Hoever legt u uw ‘stip op de horizon’ en blijft u ‘in control’ als het gaat om uw communicatiebeleid. Soms kan een uitgebreide communicatiescan u antwoorden geven op deze vragen? SCAI helpt u bij het opnieuw formuleren van uw strategisch communicatiebeleid. Wij maken een vertaalslag naar uw dagelijkse praktijk. U kiest voor de juiste communicatiestrategie met de goede online en offline communicatiemix.
Wilt u snel en doeltreffend inzicht krijgen in de communicatie-inspanningen die u nu verricht? Door middel van de Quickscan communicatie lichten wij uw communicatiemiddelen door: van website tot social media; van uw jaarverslag tot uw corporate brochure of schoolgids. De Quickscan is een prima methode om snel stappen te kunnen maken. Speciaal voor scholen in het primair onderwijs bieden wij ook de ‘Quickscan in één dag’ aan.
Zit u voor korte tijd verlegen om communicatiekracht, bijvoorbeeld door onvoorziene omstandigheden, of bij de doorvoering van belangrijke projecten? SCAI neemt u tijdelijk werk uit handen. Met onze brede ervaring zijn we in staat om snel te schakelen en u te ondersteunen. Dankzij ons uitgebreide netwerk kunnen we ook gespecialiseerde werkzaamheden uitvoeren, zoals de ontwikkeling van huisstijltrajecten, nieuwe websites, of communicatie bij grote verandertrajecten (changemanagement).
De crisis dient zich per definitie aan op een moment waarop u het niet had verwacht. Welke alarmbellen rinkelen op het moment dat de pers voor uw deur staat, of u laat u zich overvallen door een hoos aan berichten via social media? Goede communicatie bij crisis is essentieel om imagoschade te voorkomen. Sterker nog: goede communicatie bij crisis draagt bij aan het versterken van uw imago! SCAI helpt organisaties bij crisiscommunicatie: wij voeren de regie, zetten de goede boodschappen op papier, bereiden u voor op vragen van de media en monitoren wat er gebeurt op social media. Gerelateerd aan deze dienstverlening bieden wij ook mediatraining en workshops aan op dit gebied.
Dankzij jarenlange ervaring in perswoordvoering en mediacontacten kent SCAI de ‘ins & outs’ in de omgang met de media. Wij verzorgen individuele of groepstrainingen in de omgang met de media aan, afhankelijk van uw specifieke behoefte. De spelregels zijn voor u niet langer vreemd. Effectvolle training, de impact van social media en aandacht voor de valkuilen komen aan de orde. De mediatraining wordt verzorgd als maatwerk: u brengt uw eigen casus mee!
Zit uw communicatiemanager even niet zo lekker in zijn of haar vel, of heeft u gewoon eens behoefte om met de benen op tafel te sparren over uw communicatiebeleid, dan kan een 1 op 1 gesprek soms uitkomsten bieden. Wij kunnen op de achtergrond met u meekijken en meedenken.